torsdag 15 september 2011

Spara, spara....

Hade ett litet bank möte idag.
Tittade igenom mina fonder å andra sparande, med tanken på börsfallet för inte så länge sen så såg det ganska bra ut ändå.
Ökade lite till på 2 av mina sparande + att jag har fört över min pension sparande från staten till 3 nya fonder, så nu har jag samanlagt 5 fonder, 1 pension fond och ett spar konto (resekonto).
Så alltså sparar jag personligen till 4 konten å dom andra 3 från staten, fast man kan ju säga att jag betalar till mig själv efter som jag har jobbat in dom slatarna. =)
Sen fick jag oxå reda på att om jag inte har ett så kallad återbetalningsskydd på dom pengarna som staten spara till mig så kan det bli så att om jag skulle dö imorgon så går dom pengarna till dom som har samma fonder som jag.
Å det är Inte ok, om det är någon som ska ha mina pengar så är det mina barn å inga andra.
Får fixa detta bums!!

Under tiden vi satt där så funderade jag på varför spara jag så mycket igentligen?

Hummm men men, jag hade ju tänkt å leva gött som pensionär i USA! ;D

Inga kommentarer: