lördag 28 april 2012

Ev hundliv.......

Jag trodde jag skulle trilla av stolen när min kära man säger "jag skulle kunna tänka mig en Dansk Svensk gårdshund".
Jag tittar på honom å frågar "har du blivit sjuk???".
Ni som känner mig väl vet hur jag och barnen har tjatat om en ny familjemedlem i form av en sällskaplig vovve.
Han har satt käppar i hjulet många gånger pga att han är allergisk, vilket jag kan förstå.
Men vi har en katt som dock bor i garaget men får komma in vinter tid och att vi har många vänner med djur.
Och han har inte haft några super problem med det, går alldeles utmärk att klapp å kela men måste kanske tänka på var han petar sig efter.
Så han är ju inte mega allergisk men kan känna av lite.
Naturligtvis blev jag över lycklig.
Men så kommer nästa smäll, priset på dessa söta varelser ligger runt 12000:- och det är ganska många slantar.
Vi får helt enkel se å höra oss runt om det finns el går å få ett bättre pris.
Tänk den dagen vi säger till våra barn att "nu ska vi åka å titta på en valp så vi kanske köper".
Den dagen ska förevigast på film.......om den dagen skulle komma vill säga! =)



Inga kommentarer: