måndag 12 november 2012

Pausar.......

Nu pausar jag LCHF.......jag klarar det inte helt enkelt.
Nu i helgen så ville min fina man fira min födelsedag och då bjöd han ut mig på restaurang där vi tog tre rättes.
Förrätten tog jag något som jag trodde var något skink variant med lite nötter å olivolja å citron.
Men det var RÅ oxfilé vilket jag tyckte var skit äckligt, men det var det ända som var lchf:s vänligt.
Varmrätt var det oxfilé, fläskfilé å kycklingfilé med 2 smarriga såser till Och potatis gratäng som jag tog 2 matskedar av, till detta tog jag ett glas vitt vin som kanske inte var den sötaste men tillräcklig för att jag skulle dricka det.
Å efterätt kaffe å baileys med 3 choklad bitar till, drack väl halva å en choklad bit slank ner.
Det finns ju inte så mycket att välja på restauranger utan att man får utesluta något på menyn.
Efter det gick vi och tog en drink där jag valde en mjölk drink, det som var sött i den var väl tequila rose.
Men sen så kom söndagen och då var familjen sugen på grillad hamburgare och vad är inte det bästa med hemmagjord burgare, jo frisco brödet så då blev det en sådan oxå.
Nä, så jag har bestämt mig att dra ner på både socker och fett, men ska kunna unna mig ev på helgerna.
Jag ska oxå se till att röra på mig ännu mer å göra lite olika tränings övningar.
Så jag tänkte testa en light variant på lchf istället.
Jag gör säkert fel, men jag ska testa mig fram å se vad jag tål å inte tål.

Inga kommentarer: