söndag 14 oktober 2012

En vecka.....


Jag blir inte klok på lchf.....å då menar jag att det inte fungerar.
Jag lyckas väldigt bra, men det är alla dessa kolhydrater.
Felet med mig att allt som är "sött" som ex min beronde framkallande smoothie el någon frukt jag tar i bland, så får jag nästan ångerst å tror jag får i mig en hel socker skål.
Jag tittar att det inte går över 5g men det är inte det lättaste att hitta.
Sötningsmedel å socker som inte finns kcal i smakar ju inte de samma som vanligt socker.
Och mitt vanliga söt begär smyger på ibland men är stolt att jag håller ut tills det försvinner.
Värst är det när som nu igår när det är lördags godis dax för kidsen som det suger lite, men även det klarar jag av till slut.

Fettet som man stoppar i sig får jag oxå ångest över, jag som alltid har försökt å hålla mig inom light varianterna och nu ska allt helt plötsligt vara så fett som möjligt.
Och det där med att utesluta pasta, ris, potatis m.m är lite lurigt, det bästa är att hitta recept på något krämig gryta som möjligt för då bli salladen perfekt att ha till.

Har tagit promenad alt crosstrainen varje dag för att hålla mig i schakt å det är super skönt.

Kan även tillägga att 1 kg lättare har man blivit efter en veckas lchf kämpande, men vet inte om det är lchf eller om det är att jag har rört mig aktivt under denna vecka! ;)

Jaja, det är bara att kämpa vidare, har sett och hört andra som klara av detta så då ska väl jag också klara det!! =D

Inga kommentarer: