söndag 7 oktober 2012

Lchf.....

Japp, i fredags började jag med den omtalade Lchf programmet.
Det är en väl känd diet som som går ut på att utesluta kolhydrater, produkterna får max innehålla 5g per 100g kolhydrater eller om man är sten hård så får inte ens innehålla några gram alls.
Men jag håller på max 5g som så småningom kanske det kan uteslut helt.

Och det är ju tur det....jag kan inte släpp min moccalatte som ligger precis på 5g. =)

Har hittat en lchf favorit som jag lätt skulle kunna leva på.......Smoothie hallon/blåbär.
För att få bort den värsta surheten så några gnuttar med sötningsmedel och vanilj pulver (inte vaniljsocker) slängs i så blir den smaskens å mycket mättande så man stå sig en bra stund!

Jag frågade min man om han ville hänga på lchf.
Jag läser upp vad man inte får äta och dricka......så när jag kom till ÖL så blev det stopp! ;)
Ja ja, det här ska jag iallafall ge en chans å jag ska banne mig fixa det oxå!


Det jag är riktigt stolt över att helgen har gått super, med tanken på att helg = godis för kidsen.
Så i lördags var vi en sväng till mamma i Mariestad och då hade mormor å morfar lovat barnen att få åka till Rattugglan där dom har galet mycket godis till galet billigt pris.
Kan väl säga att det var rena självmordet för mig att gå in där, såg många favorit godisar!! =(
Men kan stolt säga Inget köp eller Inget norpat från barnen.


Kan även tillägga att jag har sen i torsdags gått morgon promenader allt ifrån 3-5 km om dagen, så nu ska jag förhoppningsvis fått in en rutin på detta oxå.
Kommer att få gå upp ca 3 timmar innan jag måste lämna hemmet för att ta mig till jobbet.
Ett alt om vädret skulle bli skit så får jag istället ställa mig på crosstrainen som oxå ger en grym motion. =)



                                                        Ingredienser

                                                       3 dl turkisk yoghurt
                                                       1 dl sojamjölk
                                                       2 dl frysta hallon/blåbär
                                                       1-2 tsk sötningsmedel











Inga kommentarer: